Sunday, May 22, 2011

Tamak Selalu Rugi

suatu malam yang hening... ketika musim nyamuk membiak

nyamuk memang banyak.. tepuk seekor, seekor lagi datang.. marah memang marah.. tapi dah memang nyamuk makan darah, apa nak buat? mencarut jela dalam hati.. haha

tiba-tiba, isi perut bergelojak.. punggung terkemut-kemut menahan bahan kumuh dari keluar sewenang-wenangnya.. lalu aku berjalan laju menuju jamban rumahku.. seperti yang diketahui, nyamuk sangat banyak.. dalam mencangkung itu,sekali teran je selepas itu tumpuan aku terganggu.. lebih ke arah nyamuk..

nyamuk-nyamuk hinggap di pergelangan kaki, betis, paha dan %^$&##*^$ aku.. ingin je aku tepuk sekuat hati sekor-sekor nyamuk.. tapi, kalau aku tepuk paha aku, tumpuan aku untuk @#^#@&* akan terus hilang.. jadi aku mengambil keputusan untuk meniup sahaja.. ya, tiup sahaja nyamuk-nyamuk itu..

hinggap di paha, aku tiup.. mereka terbang dan datang yang lain hinggap di pergelangan kaki, aku tiup lagi.. begitulah seterusnya.. nyamuk-nyamuk hanya sempat menjamah darah manisku sedikit seorang eh seekor..

datang seekor nyamuk yang kelihatan amat berani, nyamuk jantan kot.. hinggap di pergelangan kaki.. aku masih mencangkung.. aku tiup, dia tak terbang pergi.. aku tiup kuat lagi, still melekat.. tiup makin kuat, masih sedap dia menghirup darahku..

PAAPPPPP!!

aku tepuk dengan kuat sebagai pelepas geram.. tersembur-sembur darah keluar dari perutnya (padahal darah aku jugak).. kemudian, melihatkan keadaan itu otak lembabku berfikir.. mati dah nyamuk ni, kalau nyamuk ni gigit sedikit demi sedikit mungkin dia masih hidup.. dia tamak punya pasal kasihan kena tepuk dengan aku..

ya, dalam dunia manusia juga sering disebut orang yang tamak selalu rugi, bagai anjing dengan bayang-bayang.. kesimpulannya, sebenarnya kejadian alam juga banyak mengajar kita mempelajari erti hidup, perhatikanlah..

ini hanya salah satu contoh..

*tahniah untuk aku akhirnya berjaya mencapai 100 entry setelah hampir 2 tahun berkecimpung dalam dunia blogger.. 2 tahun 100 entry? jadilah tu.. aku bukan penulis yang tegar pun.. bangga! :D


Moral Of The Story - bawa ubat nyamuk kalau ber*k tengah malam

9 comments:

efa fairuz said...

busuk ok! sanggup nyamuk tu nk ketik darah mu.. hahahhaha

natashacherahim said...

eeeyerk!pengotor dak paizin ni!

fathiyyahISMAIL said...

berak pun jadi cite . cishh ! :p

zul said...

credit to nyamuk yg menyokong entry ke 100 ko

cikmegipama said...

nyamuk tu lapor. sian dia.

Seri said...

bunuh nyamuk biar sampai mati. jangan diseksa

Syuxer said...

permaisuri dah plan nak serang ko nanti..beware wooo ahahah

Syuxer said...

*permaisuri nyamuk..heheh

Pencacai Alim said...

nyamuk oh nyamuk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails