Wednesday, September 1, 2010

Makin Naik

setelah memblogwalking sehari dua ni, didapati ramai yang cerita pasal diet badan sempena bulan puasa nih.. aku pun dengan sesuka relanya ingin membuka pekung di perut sendiri.. hoho!

yea, bulan puasa atau ramadhan memang masa yang sesuai untuk diet, menguruskan dan mengurangkan berat badan... tapi kenapa perut aku makin naik!!!

sebelum bulan puasa badan aku solid macam nih.. tak tipu.. bangga betul aku!



sekarang dah buncit! tade la sampai macam ni gayanya.. perumpamaan je nih..



perkara ni sangat merisaukan aku.. dah boleh bayang muka kakak dan adik-adik aku sorang-sorang dengan gaya menganjeng (^_^)... arghhh!!

lepas muhasabah diri jap, baru perasan salah aku.. berbuka makan tak hengat dunia, bersahur baham nasik lagi.. pernah sekali tu menu berbuka aku nasi lemak + laksam + roti john + ayam golek (kongsi dengan budak rumah)+ air tebu.. mak aihh, mengah aku habiskan semua.. nak buat macam mana kat bazaar semua nampak sedap!

tapi aku cuba jugak kurangkan perbelanjaan masa berbuka dengan hanya beli nasi lemak (mesti beli) + cucur udang (rm4 sekali beli, jimat apanya!)... masa bersahur paling teruk pun nasi bujang.. nasi jugak!

punca perut buncit bagi aku adalah kerana makanan masa berbuka tak hadam lagi dah masukkan makanan bersahur.. tido banyak... exercise, futsal semua dah kurang sempena bulan mulia nih.. durh~


Moral Of The Story - salah diri sendiri, jangan salahkan bazaar!

12 comments:

mcjust.lol said...

yang salahnye sebab mg makan nasik lemak tiap tiap hari.. ejah makan nasik sekali je, sahur pun makan sekuk jacobs ngan milo je. hahahahaah.

mg gemukk din!!! :D

JAY said...

hehehe... dah tu je yang murah kat bazar.. rm1.20 je kot sebungkus!

aku cuba kuruskan perut sebelum balik raye!!

Apai said...

ngehehe..correction, perutmu bukan naik tapi maju kedepan..haha

Usaha tangga kejayaan!hahaaha

JAY said...

hahahaaha.. yea tak yea gak.. maklum lah cikgu BM dulu baik sangat, tak bagi perhatian dalam kelas.. hahaha...:P

Pencacai Alim said...

bakpe mu bubuh gmbr aku tk pakai baju tuh..malu aih...

JAY said...

ahahahahhaaa... sangat tak boleh belah!! hahaha!

frwls said...

tak guna betul. makan tak ikut adab

efa fairuz said...

haha..mu buncit jen? buncit? aku ade korset..nak? :p

JAY said...

aku rase aku cara pemakanan aku macam mu caki...

nak pinjam kak!!

Seri said...

memang dah rezeki makcik, pakcik, kakak, abang yang berniaza kat bazar

zul said...

ko bole la kawan ngan orang TU..hahaha

JAY said...

betul gak tu seri.. lagi untung dorang kalau semua yang pergi tuh nafsu makan macam aku!

orang TU? dia dah kurangkan makan dowh.. hahahaha!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails