Thursday, November 11, 2010

Menangis Tengok Movie?

semalam aku score gol lawa masa main futsal! gila terer!! eh, tak kena dengan tajuk..

korang pernah tak menangis sebab tengok movie? mesti pernah kan? aku pernah sekali.. (laki pun nangis ke woi!)

aku boleh dikatakan hantu hindustan.. yela-yela, aku mengaku... buktinya aku boleh nyanyi lagu hindustan lebih baik dari lagu melayu dan english... tapi percaya tak, aku tak pernah menangis tengok cerita hindustan?? korang kena percaya.. sila percaya~

banyak movie hindustan yang sedih-sedih macam kuch kuch hota hai, kal ho naa ho, dan yang paling sesuai sekali untuk nangis adalah kabhi khushi kabhi gham.. tapi aku tak menangis pun tengok.. aku just sedih je.. takde nangis-nangis macam orang lain..

yea, aku lelaki.. tapi aku dibesarkan di kalangan perempuan.. adik-beradik semua perempuan, jadi aku terdidik untuk MENGHAYATI setiap cerita yang sedih.. adik-beradik aku tengok cerita melayu pun boleh nangis~

tapi, aku pernah nangis sekali je masa tonton movie.. satu-satunya movie itu adalah ARMAGEDDON lakonan bruce willis, ben affleck, liv tyler dan ramai lagi.. bukan cerita hindustan ok!

aku paling sedih part yang dekat-dekat ending dia.. masa si bapa (bruce willis) sempat bercakap-cakap buat kali terakhir menggunakan satelit dengan anak dia (liv tyler)... yela, si bapa nak korbankan diri letupkan asteroid bersama-sama diri dia sekali.. mana tak sedih boleh cakap untuk kali terakhir, lepas tu dah tak boleh jumpa dah.. (apa ayat aku nih?)




ha, scene ni lah yang buat aku mengalir air mata tiba-tiba.. (guna gambar jugak akhirnya)

masa ni ARMAGEDDON tayang kat tv3 (masa tu aku sekolah lagi), scene ni sambung lepas nightline.. so, aku tengok sorang-sorang di malam yang hening, hatiku amat terusik.. rasanya, kalau aku tengok cerita ni sekarang confirm lagi senang menangis sebab teringatkan arwah abah..:')

tak salah orang laki nangis masa tengok movie.. menghayati!!! bak kata caki, ianya art!


Moral Of The Story - menangis adalah luahan emosi


7 comments:

makwe joni said...

art dari jiwa kira tak pe lagi

art plastik tu yg peseng mntk kaki tu

farwalis said...

ingat adik2, art tu luas

Anonymous said...

alaaaah poyo la lu beb! :p

Pencacai Alim said...

woi..hahahaha...aku tahu ko dr thn 2005 lagi..hakhak pemalu..~damn~ kehkeh

efa fairuz said...

wuaaaa..sedih!!

aku tgk kuch2hotahai memule lg dah nanges.. inikan pulak scene2 lepas2 tu.. pastu kabhi kushi pon.. seme la yang sedih2 aku nangeh!!

huahaha

Anonymous said...

kikikikikikikikikiki
bagus ah nangis...
means anda ade perasaan...hee~~

tieha ismail said...

alololo nangis ler pulak...tacing eh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails