Wednesday, November 24, 2010

Sukan Malaysia Memang Suwey Kalau Ada Live?

Suwey = tidak bernasib baik, pedajal, majal, eh korang memang tahu kan suwey tu ape!

Kemeriahan Sukan Asia di Guangzhou semakin menghampiri penghujungnya.. tahniah kepada atlet-atlet Malaysia yang berjaya menyumbangkan pingat tak kira emas ke perak ke gangsa ke.. ingat senang nak dapat pingat lawan orang luar negara? Aku main untuk kolej pun tercungap-cungap nak menang! (emo sikit, ditujukan khas kepada mereka yang selalu kutuk-kutuk atlet Malaysia)

Hurm,
Dari kecil sampai aku besar panjang macam ni, aku ada masalah sikit dengan prestasi atlet Malaysia (eh, aku pun nak kutuk jugak?)... aku bukan nak kutuk yea.. just nak terang lagi bersuluh.. tak tahu lah sama ada kebetulan atau disengajakan, setiap kali match sukan yang melibatkan atlet-atlet Malaysia ditayangkan secara langsung di televisyen, Malaysia mesti kalah.. kenapa eh? Korang tak perasan?

Ambil contoh badminton la.. baru ni aku dengar-dengar yang Lee Chong Wei main bagus menang bergaya lawan Chen Jin untuk mara ke akhir Sukan Asia (sebab tak tengok tv).. bila final, aku tunggu depan tv... then dapat tengok live final antara Lee Chong Wei lawan Lin Dan.. pastu kalah.. adeh, tekanan perasaan aku! Walaupun aku tahu yang Chong Wei memang susah nak menang dengan Lin Dan, tapi takkan tak boleh nak menang-menang lagi kot.. aku tengok main dah lawa.. (ok, dah menyimpang)

Kalau bola pun sama jugak.. dulu ada Piala Tiger yang edisi mana entah.. tunjuk live kat tv lawan Myanmar pun kalah! Bila takde live, lawan Thailand yang kuat tu boleh menang pulak! Eh, marahnya aku!

Badminton la paling banyak sekali aku tengok live.. dari edisi super series, kejohanan dunia, all England, piala Thomas mostly aku tak terlepas tengok live... tapi bila aku tengok live mesti Malaysia kalah! Yang tahun 2003 punya All England yang Hafiz Hashim menang tuh, seingat aku takde live kat tv.. tv tayang keesokannya match tertunda final antara Hafiz dan Chen Hong tu.. tengok, menang pulak!! All England selepas tu semua tayang live kat tv dan resultnya, Malaysia kalah.. urghh!!

Hoki dapat masuk final Sukan Asia, aku tak nak tengok lah live!

*eh jap, Malaysia memang suwey bila ada live kat tv ke suwey hanya bila AKU tengok live kat tv??


Moral Of The Story – Majulah Sukan untuk Negara.. aku tetap sokong Malaysia!


7 comments:

Linlin said...

ad y m'sia menang. kau je y asal tgk,m'sia kalah.

Apai said...

emm..ni sapo hok maja sebenanyo..oghe hok tgh maen game @ oghe hok tengok game tu? Fikir2kan & slamat beramal

hahaha

Haa Fakihah said...

hahaha aah mcm mu je yg suweyy.

efa fairuz said...

aku rase mu takyoh tengok aa jen..asal mu tengok kaloh asal mu tengok kaloh.. mu hok suwey bena... hahahahhaha =))

Pencacai Alim said...

khurafat je tuh semua..

Jay said...

baru ni aku tengok final hoki.. kalah jugak..T_T

Pencacai Alim said...

weh mai tgk video cilake

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails