Saturday, November 6, 2010

Pengalaman Pertama

tak tahu lah kenapa, sekarang malas betul nak menaip~

perkara: pertama kali nak makan sushi (ek eleh, orang lain lama dah makan woi!)
tempat: sushi king, berjaya times square
pergi dengan siapa?: dengan dua orang member perempuan (hehehe)

aku diperkenalkan terus dengan wasabi... dua orang member perempuan aku ni cakap wasabi tu pedas, macam belacan..

owh, aku suka pedas.. setakat belacan tak jadi hal.. eh, kata malas taip, biarlah gambar berbicara!


aha, mula-mula pegang chopstik.. aku cepat belajar tau! dah pro dah cara pegang tuh


ambil seketul, cicah sos dia yang dah dicampur wasabi sebanyak mungkin.. yela, dah kata macam belacan.. tengoklah betapa happy muka aku tuh..


first time masuk mulut rilek je... sedap-sedap kunyah, tu dia! pedas dia macam asap menyelubungi kepala aku dari dalam mulut naik ke otak.. bergegar otak aku rasa..!


berair jugak mata aku tahan.. ada la dalam 5 minit baru boleh biasakan diri~

dua orang member perempuan aku sedap gelak terkekeh-kekeh.. siap ambil gambar candid aku nih! siot kenakan aku.. nasib baik perempuan, kalau laki................ (tunjuk berani dalam blog sendiri)

bagi yang belum pernah makan (ada ke yang belum rasa? mu sorang je jay!) wasabi adalah satu entertainment ketika makan sushi.. pedas dia macam nak terajang orang.. ok, aku jakun.. sekian~


Moral Of The Story - sebelum membuat apa-apa yang disyorkan rakan, perhatikan mata mereka!



12 comments:

Mcjust said...

tengok mata tu samada ikhlas ataupun licik.. hahahah

wasabi rasa dia mint gitu... ejah try sikit je.. hehe

Jay said...

sikit boleh la.. mint la mula-mula.. lepas tu pedas dia macam gas!

Seri said...

orang jepun pun makan pedas ke?

Pencacai Alim said...

itu lakonan semata2..

efa fairuz said...

wahahahahahhahahahahha..

nak ckp pedas sgt pun tak..die lebih kepada berangin yg kuar air mata.. takdela pedas kat lidah kan? tapi kuar air mate air hidung seme tu kan? huehehe.. aku suke wasabi, tapi sikit2 jela..mu tu gelojoh, baru 1st time try dah amek banyak.. haa rasakannn wahahahahhahahahha

farwalis said...

muka cam gampang

Linlin said...

wasabi gila, pedas.

ichima said...

lol...lawak la muka ko jay...huhu

Anonymous said...

ahahhaha nk gelak guling2 nih....

Jay said...

seri: pedas dia lain dari sambal-sambal yang ada kat malaysia ni.. pedas dia naik macam air gas bila kita sendawa~

jeni: betullah!

kakak: dah diorang kata macam belacan!!! muka serius lagi.. haha!

caki: dengki lah tu aku nampak ensem walaupun candid.. haha!

nil: kan? adoi perit~

shida: hahaha.. try la buat macam aku weh..:P

miss simple: haha.. gelak yea.. kena baru tahu.. haha!

it's about Me and You said...

nampak mcm berlakon jerrr

Jay said...

real la.. adoii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails