Sunday, April 25, 2010

Bingung!

entah kenapa...

sehingga saat aku menaip entry ni, kepalaku terasa penuh.. terasa seperti ada suatu beban yang bergelumang di dalam otak kecilku.... puas aku memikirkan apakah beban itu, tapi aku tak dapat cari jawapannya...

sejak kembali ke kl dari kampung, aku telah cuba menjadi jay @ wan faizin yang seperti semua orang kenali... aku senyum-senyum, aku gelak-gelak, aku gurau-gurau, aku kutuk-kutuk... aku rasa aku dah buat semua itu... tapi itu hanya pada pandangan aku, pada orang lain aku tak macam tu... ketua kelas aku, suzana pernah tegur tentang aku yang sejak balik dari kampung aku dah berubah, tak macam dulu... dia cakap aku dah macam orang lain...

kepala otak aku sekarang kadang-kadang tak nak berfungsi... aku ada banyak assignment yang perlu dibuat... apabila aku bukak microsoft word untuk start buat assignment, dalam beberapa minit aku akan menutupnya semula... entah kenapa, tumpuanku hilang... aku tiada fokus untuk membuat assignment,... assignment aku sekarang semuanya dah lepas dari due date yang sepatutnya... aku dah cuba untuk fokus, sangat-sangat cuba.... tapi fikiranku melayang entah ke mana...

aku dah tak fikir sangat pasal arwah abah... aku tak teringat pun pasal arwah abah masa aku gurau-gurau dengan member-member... aku tak teringat pun pasal arwah abah masa aku nak start buat assignment.... tapi serius aku jadi seperti bingung, blank, blur, tak tahu apa yang aku kena buat... tak boleh nak concetrate langsung,..

secara logik, adakah ini kesan sampingan dari ketiadaan arwah abah.. bagi aku, ya.... adik-adik aku pun sama seperti aku, banyak benda yang tak dapat dibuat, maybe kakak aku pun sama... memang kami akui serius sangat merindui abah... tapi bukanlah kami menggunakan masa selama 24jam sehari fikirkan pasal arwah abah....

entah bila beban yang tak diketahui namanya ini akan hilang dari otak fikiran aku... aku sangat ingin menghilangkannya... aku nak siapkan assignment supaya boleh pulang bercuti di kampung cepat, bersama mama tersayang... aku nak luangkan banyak masa dengan mama.... aku nak pergi kubur abah... nak menenangkan fikiran di sisi mama....

bukannya aku tak nak fikir pasal arwah abah... aku sangat rindu abah, aku sangat sayang abah... aku tak nak abah pergi terlalu awal... tapi aku redha... ini ketentuan Allah swt... abah lebih disayangiNya.... aku selalu menangis bila terkenangkan abah... aku selalu tengok enset tunggu call dari abah macam biasa, aku selalu harap yang abah akan mesej tanya pasal duit aku cukup ke tak, sihat ke tak... dan untuk balik cuti ni pun aku selalu fikir yang abah akan menjemput aku di pasar kok lanas (tempat aku turun bas ekspress)... aku akan rindu suasana itu....

aku harap aku dapat atasi masalah 'beban' ni... mungkin disebabkan masih baru lagi abah meninggal, kesan sampingannya memberi efek ke dalam minda aku...

apa pun, abah ijen sangat sayang abah.... sangat-sangat sayang abah.........

p/s: bila terkenang balik, masa abah sakit hari tu abah pernah suruh aku kahwin bulan 4..... sekarang, ijen paham maksud abah......................:'(

Moral Of The Story - ................................................!

7 comments:

~MisZ BintanG~ said...

babe

tenangkan diri. jdikan keinginan nak balik jumpa mama ko sbgi motivasi utk siapkan sume keje2 tu..lama2 mcm ni pon x ke mana

aku rasa tak layak nak bagi ko nasihat sebab aku mugkin tk rasa kesakitan yg ko rasa..tapi..ko pandai2lah pk sdri..

kalo mcm susah sgt nk fokus, cube try buat keje ngan org yg wat kje gak..at least ko akn rse tpakse nk wat keje2 tu..aku yakin mesti ada kwn2 yg sggup tolong ko..

last skali, cariklah ktenangan dgn mngingati Pencipta ko..Dia yg amik or yg ko syg tpi Dia jugalah yg dah bagi segala apa yg ko ada kat dunia ni. pasti Dia boleh tolong! =>

daa babe..take care

~MisZ BintanG~ said...

*org

JAY said...

thanks babe... syg mu sgt...

efa fairuz said...

aku pon hilang fokus gak..aku dtg keje sbb kene dtg je..keje satu ape pun aku takleh buat.. dahla aku jauh dr abe yus lg..

xtau la bile nak setel mende ni..lame2 nnt ok kot..

hmm..
(dada mcm nak pecah)

citahrudin said...

wan faizin..

bukan kjp mau bg refresh diri bl jadik mcm gini...aku smpi skrg pun mcm gitu..

hohoho...jap2, adakah ko jadik mcm gini sbb ko dah sembelit dan tidak buleh b*r*k dan itu menyebabkan ko x ke tandas lalu ko x buleh meng-out-kan rs tu dr dlm diri ko?

JAY said...

[kakak] kan? hurm... aku nk update blog pn amik mase... tulis pn da tah pape tah...

[masitah] smpi skrg pn mu cmtu? lamenye...

em, sbenarnye tu ade kemungkinan gak... da lame aku x berak nih.. hahahaha.. berak pn kejap2.. hahaha.. gile! haha..:P

atia™ said...

hemm .. adik pn susah nk berak lony .. adeh .. emm ,, adik pn same doe .. ilang focus .. salu je kt clas or mse prep .. tp bile tengok katil jd ilang plak ngantok .. =[[

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails