Monday, May 25, 2009

Final Piala FA

aha... sebelum pape, aku nk bitau yang aku bkn nk cite psl piala FA chelsea lwn everton.... sbb aku x minat dua team tuh.... aku nk cite final piala FA Kelantan lwn Selangor arituh.... arini 25 Mei 2009, genap sebulan final tu da berlalu.... x terlambat rasenye aku nk cite balik bahang final tuh... tul la kan sebulan?? ade bukti lg kt bwh nih.... huhuhu...:P


hehehe.... ok, mula2 kitorg (satu umh sewa aku kecuali zali, die sokong selangor nk tgk kt umh je) da pakat nk pakai bju merah... yela, pnyokong kelate kan.... tp kdg2 rse malu pn ade.... yela, singgah kt 7e nk g amik duit, kitorg semua turun ngn bpakaian merah.... org kt situ semua tgk pelik je.... tp peduli la... sbb nye bila da smpi stesen lrt pandan jaya (nek lrt je sbb cnfirm jln jem), ramai lagi org pakai baju merah... lum kire bile turun nk tuka tren kt chan sow lin lagi.... aku da rase mcm duk kt kota bharu da.... pakat kecek klate blako.... bile da nek tren xyah ckp la die pnye sesak... aku teringat pulak mcm aku nek bas dari kota bharu nk blik umh aku kt kemubu tuh.... sesak gile.....

sesampai je kt stesen lrt bukit jalil dlm kul 6 ptg gitu la, amik nah kau.... semua merah2 je.... yang bju kuning (penyokong selangor) semua duk kt tepi2 je...... berjalan je kt perkarangan tuh, aku da panas sbb terasa bahang bola tuh.... ngn penyokong selangor duk tiup dorg nye trumpet, penyokong kelantan ngn dorg nye takbir... hohoho.... korg bayang jela cmne.... ngeh2... bwh ni gamba2 best la gak tuk mnunjukkan suasana kt stadium bukit jalil nih....

ni kt area perkarangan stadium tuh... hohoho...:P


tumpang glemer ngn sepanduk org...


ha, ni apek, pokloh n ayen... smpat bgamba sementara menunggu aku ngn duang kt dlm jamban... biasela, sebelum pape kne la buang pape yg patut... hahahaha...:P


aha, ni tgh beratur nk bg tiket kt petugas kt situ... sesak2 pn smpat gak snap... ngeh2....:P




tu ha, cantuman bendera kelantan yg besar lalu kt blkg kitorg




ni lak bile bendera besar tu smpi kt kitorg... tgk la pnye sronok ayen tuh... aku sonok gak tp xde dlm gamba... hahahaha...:P




em, ni mse tgh match.. tgkla x sng duduk duang ngn pokloh... yg duang ni tganu, lebey2 lak concern die... tp sbb die kate, "kelate pantai timur gok boh, aku sokong la natang!"... hahahaha.... terharu aku ngn concern die tuh....




em, yg baju itam tu namenye paan, die x pakai bj merah sbb die org perak... xpela, kitorg x pakse... die dtg sokong pn da kire ok... hohoho...:P

aha, xkire la korg nk kate pape pn.... aku jakun ke, darat ke..... aku cite ni sbb nk kongsi pengalaman aku g final piala FA... tgk, sape kate kitorg x support bola malaysia??? hahahaha.... tp aku pakai baju arsenal, ayen lak pakai bju MU... peduli la... yg penting merah.... huhuhu...:P

pape pn, ni pengalaman baru tuk aku.... huhuhu... see ya...!!

Moral Of The Story - bola itu bulat...

tata...:P


10 comments:

::~~ pAri~paRi ~~:: said...

aloo kassim baba... manyak sinang woo.. klate ke slangor menang?? kih3... =P

JAY said...

aha... wat2 tnye ea?? nk kne nyonya nih... huhuhu...:P

::~~ pAri~paRi ~~:: said...

hua2..ak ah..wat2 tnye..kuhik3... =P sape mng??lalalala~~

JAY said...

satu sama.... tp kalah penalti... cedey....:'(

farwalis said...

kalah la tue ngok ngekk.. orang tanya kalah ke menang..jwb je kalah..huaauhauhauhauhauhauahuahuaha LAUK!! ayam!!! ahahhahahahha

~MisZ BintanG~ said...

~mencabar iman tol laki yg gile bola neh~

ehehee

JAY said...

to caki: hahaha... bongok! johor x layak final lgsg!! hahahahaha...:P

to misz bintang: normal la... hohoho...:P

m e E n said...

glory-glory Man United

JAY said...

glory2?? ahakk2.....:P

::~~ pAri~paRi ~~:: said...

wakakaka... betul tu incek farwalis... tak paham soklan la si kassim baba ni... hiks..
johor pon kalah ek?? hiks... lebey kurg je la korg.. wakaka~~

to : misz bintang..
betul tu..hiks..sokong!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails