Tuesday, June 16, 2009

Cantik

ehem...

ini lah perempuan yang paling cantik bagi aku... hehehe...:P

aku nak cerita pasal cantik nih... cantik rupa paras yea bukan cantik dalaman, cantik budi pekerti ke ape... perkataan cantik ni sinonim untuk kegunaan perempuan sahaja... kalau kate lelaki cantik, mak aihh gelinya.... contoh ayat, "caki, kau cantik la"... tak ke geli tuh?? hahahahaha.... sori caki... saje je (glemer sikit mu nanti)...:P

em, ramai kawan perempuan aku selalu tanya, "jay, orang laki ni memang suke tengok perempuan cantik je eh?".. aku jawab la.."mestilah, sape nak tengok benda yg hodoh2 kan?"... hahaha... takde2, gurau je.... jawapan aku, cantik itu subjektif..... macam kita jawab soalan subjektif mase SPM dulu, jawapan die tak tentu... bkn mcm soalan objektif....

bagi orang lelaki macam aku nih, cantik tuh berbeza mengikut selera masing2.... ade yang kate kalau kulit putih tu cantik, ade lak yang kate hitam manis tu cantik, ade yang kate kurus tu cantik, ade yang kate gebu @ montok tu cantik.... ade kate kalau perempuan tu tinggi lagi cantik, ade yang kate perempuan rendah lagi terserlah kecantikannya.... dan macam2 lagi la....

untuk kawan2 perempuan aku, jawapan untuk
cantik ni senang je... of kos la lelaki suka tengok perempuan yang cantik2 je..... dalam Islam pun ade sebut suh cari wanita yang sedap mata memandang tuk dijadikan isteri.... bukan pe, nanti takut bile dah kawen tiap kali balik keje je dah tak nak tengok muke bini, asal tengok je menyampah... last2 hubungan jadi suram dan tak semena2 cerai.... sebab tu islam letak kriteria tu bile nak cari calon isteri.... cewahh, macam pakar lak aku dalam hal nih..... tetapi, cantik bagi orang lelaki berbeza-beza... macam yang aku terang kat atas tadi la... setiap orang ade persepsi sendiri, selera sendiri....

bagi aku, ke
cantikan seseorang adalah bergantung kepada mata yang melihatnya.... (ayat cite hindustan nih, tak rugi layan hindustan).... huhuhu...:P


Moral Of The Story - kecantikan semua itu bukan milik kita.... kita hanya pinjam je dari Dia....:)


tata...:P

7 comments:

.:MisZBintanG:. said...

huhu....

malas r aku nk tnye aku chantek x..konpem ko jwb x..haha

priyanka ni kdg2 cantik ak tgk..kdg2 x...

farwalis said...

bagi aku perempuan yang cantek adalah perempuan yang cantik..

cantik adalah subjektif, ya betul..

bagi setiap orang, mereka ada rasa sendiri..

okay cantik ialah wardina, liyana jasmay adalah comel.. lisa surihani adalah anggun.. miley cyrus pula adalah hot.!

ape-apepun..manis sudah cukup untuk buat saya sejuk mata memandang..okay macam mana boleh ader entri aku kat blog ko ni? entri aku patut kat http://pelangirosak.blogspot.com jer... sori promote

::sweet black village:: said...

caki budussss...
jay, kau nk taw cantik x tue ape sbnarnya?hehe

Black Hazmi Haikal said...

ceh...bek letak name profile ko cerita gay..hahaha..

Jay said...

to huzaimah - babe, priyanka chopra mmg cantek la... hehehe...:P

to caki - xpe, promote la kt blog aku... confirm laku blog mu tuh.. hahaha...:P

to mira - ha, bitau aku difinisi cantek mu tuh... hoho...

to black - oi itam, dengki?? ngeh2...:P

Nodja said...

encik faizin,baru prasan post nii.hee.

xtau nak komen ape tp bdk mmg suke tgk kulit priyanka ni.cantik.

no wonder dia jd duta sabun.ngeee~

Jay said...

hehehe... cantik kan?? bile tgk iklan tu abg bdk snyum sorg2... jengjengjeng...:P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails