Wednesday, July 21, 2010

Ratahlah Lagi!

nak cerita pasal zaman kecik-kecik je ni..

salah satu tabiat buruk aku adalah meratah... tapi aku bukan meratah ayam goreng, daging or apa-apa yang berkaitan sebab arwah abah aku tak pernah ajar makan lauk macam tu.. kalau nak makan ayam goreng kena makan sekali dengan nasi.. dulu-dulu bengang la jugak sebab nak rasa lauk je pun dah kena sound.. sekarang baru faham sebab abah tak nak membazir lauk.. (kalau makan dengan nasi boleh kenyang terus!)

ok.. berbalik kepada tajuk.. aku suka meratah MILO!!


korang pun suka ratah milo gak kan? jangan tipu!

entah la.. dah masa kecik memang suka coklat-coklat+gula-gula semua kan.. so, milo pun jadi mangsa la.. walaupun selalu jugak kena marah dengan abah sebab ratah milo, aku tetap makan jugak curi-curi.. heh.. pergi dapur ambil gelas+sudu, bukak penutup tin milo (masa ambil gelas tu saja laga-lagakan sudu dengan gelas sebagai isyarat pada semua orang yang aku nak buat air)... then, benamkan sudu ke dalam lautan serbuk milo - angkat - suap ke mulut...

PERGHHHH!!!

sangat sedap.. tak yah susah-susah merengek-rengek mintak duit kat abah+mama beli coklat kat kedai.. selalunya kitorang adik beradik akan dengki antara satu sama lain kalau ada yang dapat makan milo curik-curik.. siap ugut nak bitau abah! (aku la tuh) hahahaha...:P

ADA SATU HARI NI, macam biasa niat nak makan milo... aku ambik gelas+sudu dan buat bunyi ting tang ting tang alexander... cari tin milo.. atas kabinet takde, atas meja makan takde... maknanya MILO DAH HABIS! so, aku yang memang kempunan nak meratah ni fikir la satu alternatif lain...

yea, aku akan meratah benda lain! aku pun cari la serbuk pembuat minuman yang lain.. jumpa satu jenis ni di mana ianya menjadi peberet abah... pulas-pulas tudung botol - benamkan sudu ke lautan serbuk itu - angkat - suap ke mulut..

NAHH KAUUU!! PAHIT NAK MAMPOS!!




yea.. aku g makan nescafe...T_T


Moral Of The Story - meratah itu normal!

8 comments:

Pencacai Alim said...

mmpus..hakhak..bakpe mu dok ratah lada sulah ke..kopi ke..hakhak

_MindFreak_ said...

dh agak dh mkn nescafe... hahahahah~

len kali rase sket2 ye...
tade ar terkejut sgt nnti...
:P


sabar je la jay nieh....

~MisZ BintanG~ said...

oh babe..ni pelik tapi bnar..aku pon suke ratah milo..and salu gak dengki sesame adik bradik, repot2 kat bapak aku sume tu..and yg plg aneh nye, aku pnah cube ganti milo ngan nescafe gak bile tak jumpe tin milo...GILA! knape same ni!

efa fairuz said...

haha! bongok! bile mu g wat kije gile ni jen? aku tatau pon! hahahahahahha! mesti mu tak bagitau seme org sebab mu malu takut kene bahan! hahahahahahhahaa bongok!

nak ratah milo ke? nanti aku beli milo g pos ke mu laaa hahahaa

Anne Boleyn said...

hahahaha amek kau kan dah teratah nescafe. hehe kelakar betol. :p


p/s: jom baca citer anne boleyn di GH! :)

Haa Fakihah said...

mu mmg bongok din. ahahaha. bakpe aku xtau cite ni. yg aku igt mu g mnum sos tomato. ahhaa. tnjuk terer.

yayahidayah said...

ratah milo sungguh xbagos!
adakah anda pernah mngalami berak keras??

ahhahaah=)

Mat Pintu said...

kawe dulu pun duk ratoh milo jgk maso kecik dulu bos...mengepek tu gak mek kawe tgk stok milo setin x sapa sminggu. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails