Sunday, June 6, 2010

Salah Cakap 1

Tempat: rumah aku, Kelantan

Masa: baru-baru ini je

Mama tengah memikirkan menu untuk makan tengahari sambil-sambil bergurau dengan aku dan kacik (adik aku).. dalam pukul 12 lebih jugak la masa itu.. kemudian mama pergi ke belakang untuk mengambil pakaian dari mesin basuh, yea, mama nak sidai pakaian dan aku tak tolong pun!

Sedang mama mengendong bakul yang penuh berisi pakaian-pakaian basah menuju ke pintu depan,

Mama: haaa... tepung ayam kfc tu ada lagi kan? Mama nak goreng ayam celup telur la

Aku: telur? Bukan ke celup tepung ke? (dalam hati)

Aku: hahahahahahhahahahaha!! Kacik, mama kata nak goreng ayam celup celur!!

Eh, aku rasa macam pelik pulak.. mama diam je (tak dengar kot, sibuk sidai pakaian).. kemudian aku pun diam jugak.... cover pergi dapur minum air sejuk dalam peti..

Bodohnya aku!! Nak ejek mama, aku sendiri pun salah cakap! Siap pelat lagi tuh!! Hahahahahahahaha!


Moral Of The Story – jangan gelakkan orang tua... ada tulah...T_T

5 comments:

zul said...

xpe jay,masih boleh diperbaiki...
tp nsib bek ko xkuar loghat am atau loghat org2 itam..kakaka

citahrudin said...

tahniah!!

padan muka kau labuuuuu!!!


hahahahahahaha...tu br sikit dia punya efek

efa fairuz said...

celup celur? hahaha..pandai kaver ko ye jen! aku bitau mamaaa! :p

Sang Harima said...

haha.. Orang tua ni jangan memain, banyak ilmu kata orang..

Haa Fakihah said...

mu mmg bodo. hahahahhaa. celup celur.. hahahahahhaha!!! pecah perot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails